Projekt edukacyjny "Lew Osiemnastek poznaje Polskę"



Projekt „Lew Osiemnastek poznaje Polskę” to program, którego inicjatorem jest nasz świetlica. Adresowany jest do świetlic z całej Polski, które droga internetową zgłosiły wolę uczestnictwa. Bierze w nim udział 47 świetlic, z całego kraju - zgłoszonych przez wychowawców. Projekt polega na przesyłaniu sobie droga pocztową, między świetlicami, maskotki Lwa, z dołączonym pamiętnikiem z podróży. Zadaniem każdej szkoły jest zrobienie sobie zdjęcia z Lewkiem w charakterystycznym miejscu swojej miejscowości oraz wpisanie się do załączonego pamiętnika (papierowego i elektronicznego). Chcemy w ten sposób poznać inne świetlice i ciekawe miejsca w Polsce. Maskotkę Lewka traktujemy jako małego przedstawiciela naszej szkoły, który podróżuje po całym kraju, poznając innych wychowanków świetlic, ich miejscowości i tradycje. Lewek zostaje kilka dni w danej placówce, gdzie wyczekujące go dzieci mają możliwość zapoznania się z wpisami w pamiętniku z podróży i dowiedzenia się wielu ciekawych rzeczy o różnych rejonach kraju a także o rówieśnikach, spędzających wolny czas w świetlicy.  Zadaniem Lewka jest także urozmaicenie zajęć w świetlicach, sprawienie, że będą one jeszcze bardziej atrakcyjne.
    Nasza świetlica, jako inicjator projektu przygotowuje maskotkę Lwa oraz własnoręcznie wykonany pamiętnik. Dzieci zostają wprowadzone w idee zabawy, losują kolejność świetlic, lokalizują miejscowości na mapie kraju, dokonują pierwszego wpisu.
Po odbyciu całej podróży, odwiedzeniu 46 świetlic, maskotka wraz z pamiętnikiem wraca do naszej szkoły. 



1.     Cele projektu:
  •  Poznanie ciekawych miejsc w Polsce;
  •  Poznanie geografii kraju;
  •  Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna swojej miejscowości (wsi lub miasta), zabytków architektury, walorów krajobrazowych;
  •  Budzenie zainteresowań rodzinną miejscowością poprzez spacery, wycieczki;
  •   Kształtowanie poczucia integracji międzyświetlicowej;
  •  Nawiązanie współpracy z innymi świetlicami z kraju; 
  • Upowszechnieni idei wysyłania listów;
  •  Uatrakcyjnienie zajęć świetlicowych.








































 















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz